جولاده

438

جولاده

جولاده نام یکی از روستاهای الموت غربی، (بخش رازمیان)، استان قزوین است. از طریق جاده (بارجین) و کیلومتر ده جاده بهرام‌آباد(رودبار شهرستان)، به چهارراه ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای جولاده

جولاده

جولاده نام یکی از روستاهای الموت غربی، (بخش رازمیان)، استان قزوین است. از طریق جاده (بارجین) و کیلومتر ده جاده بهرام‌آباد(رودبار شهرستان)، به چهارراه روستایی می‌رسید که جاده سمت چپ، جاده کوهستانی انگورازوج است. بعد از پنج کیلومتر به سمت انگورآزوج(به معنی: انگور و گردو) روستای تاریخی جولاده یا جلفاده قرار دارد. این روستای پنج هزارساله در منطقه مرتفعی نسبت به سه روستای دیگر اطراف خود قرار دارد. ریشه نژادی ساکنین این روستا به مادها که آریایی هستند می‌رسد. زبان و گویش ساکنین مراغی (زبان مردمان تات) است. ساکنین این روستا عمدتا دام‌دار و باغ‌دار هستند. از محصولات باغی این روستا می‌توان به: آلبالو، گیلاس، زردآلو، انگور و گردو اشاره نمود. بیشتر ساکنان به علت نبود امکانات و سختی زندگی در کوهستان در دهه‌های سی و چهل خورشیدی به شهرهای قزوین، رشت، کرج، تهران، مشهد و قم کوچ مهاجرت کردند. در دهه‌های هشتاد و نود خورشیدی با افزایش امکانات مجددا جمعیت روستا رو به افزایش است.

منابع

خاطرات شما از سفر به جولاده نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.