پرچکوه

208

پرچکوه

پرچکوه، روستایی توریستی از توابع بخش رودبار شهرستان شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است و سرچشمه اصلی چشمه سارهای زیبای خارود از این رو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پرچکوه

پرچکوه


پرچکوه، روستایی توریستی از توابع بخش رودبار شهرستان شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است و سرچشمه اصلی چشمه سارهای زیبای خارود از این روستا می‌باشد که در نهایت به رودخانه شاهرود سرازیر می‌شود. دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و محصول اصلی این روستای زیبا فندق و زغال اخته می‌باشد.

سر چشم اصلی خارود " چشمه مادر" طبق اسناد قدیمی و ثبتی در ملک روستای رشکین واقع است و در همجواری با روستای پرچکو قرار دارد ، آب این روستا طبق سهم نامه قدیمی مابین روستاهای رشکین ، پرچکو ، تلاتر و فشک تقسیم می‌شود و از آب باقی‌مانده پایین دست روستاهای روح اباد و پررود نیز مشمول لطف این چشمه پر برکت می‌شوند. در فصل‌ها بهار چشمه‌های فصلی دیگری از ملک روستای پرچکو به چشمه اصلی جاری می‌شود که تصویر بی بدیل از زیبایی طبیعت است.

جمعیت

این روستا در دهستان رودبار شهرستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر (۸۰خانوار) بوده‌است. مردم این روستا را تات‌ها تشکیل می‌دهند.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به پرچکوه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.