کته گنبد

275

کته گنبد

کته گنبد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروستان در استان فارس ایران است. که اماکن زیبایی برای بازدید می باشد. قلعه قدیمی که در مرکز این روستا واق...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کته گنبد

کته گنبد

کته گنبد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروستان در استان فارس ایران است. که اماکن زیبایی برای بازدید می باشد. قلعه قدیمی که در مرکز این روستا واقع شده است جذابیت این روستا را دوچندان کرده است هرچند بدلیل عدم رسیدگی و ... بخش گسترده ی آن تخریب شده است. امامزاده علی ابن اسحاق واقع در این روستا هرساله در ایام محرم و عید نوروز پذیرای افراد از سراسر نقاط استان و کشور می باشد همچنین هرساله در همین ایام مقداری وجه نقد برای بازسازی این امامزاده جمع میشود.

این روستای زیبا دارای یک مخابرات کوچک است که در کنار آن یک پارک نیز ساخته شده است در 100متری پارک نیز مسجد و سه مغازه وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

چاه نفت

روستای کته گنبد دارای چاه نفتی است که روزانه بیش از30هزار بشکه نفت از آن استخراج میشود همچنین قدمت برداشت از این چاه نفت به25سال میرسد

در سال1395خبرهایی هاکی از آن بود که نفت این منطقه به عربستان به طور رایگان صادر میشود که این خبر تکذیب شد و به طور رسمی وجود نداشت

جمعیت

این روستا در دهستان سروستان (سروستان) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن۱۱۵۴ نفر (۲۸۷خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کته گنبد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.