سیف‌آباد (سروستان)

227

سیف‌آباد (سروستان)

سیف‌آباد، روستایی از توابع بخش کوهنجان شهرستان سروستان است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال شهر سروستان واقع است. سیف‌آباد براساس سرشماری مرکز آم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سیف‌آباد (سروستان)

سیف‌آباد (سروستان)

سیف‌آباد، روستایی از توابع بخش کوهنجان شهرستان سروستان است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال شهر سروستان واقع است.

سیف‌آباد براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، دارای جمعیت ۱٬۱۲۲ نفر (۲۷۳خانوار) بوده‌است. این روستا چشمه های بسیاری دارد که گود کل و مورتک، چشمه چنار از جمله آنها می باشد. محصولات کشاورزی این روستا جو، گندم می باشد و اخیرا پسته نیز یکی از محصولات این روستا شده است. این روستا با دریاچه مهارلو چند کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و آبهای فصلی رودخانه های این روستا به این دریاچه می ریزد . عمده دشت سروستان در جوار این روستا می باشد که دشتی است بی آب و علف که دارای پوشش گیاهی و جانوری است. روستاهای چاه انجیر، علی الدوله، قنبری، بکت، خرزهره و بیت اللهی از همسایگان این روستا می باشد.

منابع

  • اطلس روستاهای فارس، کریم منظری، ۱۳۸۸، انتشارات خرد
  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

خاطرات شما از سفر به سیف‌آباد (سروستان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.