مز (خنج)

203

مز (خنج)

شهرمز بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در شهرستان خنج ، استان فارس می‌باشد ، که در سر شماری سال 2021 جمعیت ان بین(2500 تا 2800) نفر گزارش شده شده است. این...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مز (خنج)

مز (خنج)

شهرمز بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در شهرستان خنج ، استان فارس می‌باشد ، که در سر شماری سال 2021 جمعیت ان بین(2500 تا 2800) نفر گزارش شده شده است.

این شهر در بهترین فصل خود یعنی زمستان و البته نیمه های فصل بهار به اوج زیبایی خود میرسد، که گردشگران و طبیعت گردان زیادی زا جذب خود میکند.

شهر مز به دلیل داشتن بزگترین دشت در منطقه و زیباترین کوه که در این فصول پر از سبزه و گل و گیاه میشوند و وجود آبشار های فصلی که بعد از بارش باران بر فراز رشته کوه مرتفعش میبارد، این روستا را متمایز و در جایگاه بالاتری در منطقه نبست به بقیه روستا ها میکند.

و اما بارش های زمستانه اش حس خوب مطلوبی را در شهر ایجاد میکند، و گه گاهی مه و رنگین کمانها بعد از بارش روستا را تسخیر میکنند.

و اما در مقابل آن فصل گرم و خشک تابستانش که با باران های موسمی وحشتناکی همراه است که رعد و برق های خطرناک زیادی را به همراه دارد.

و همچنین این شهر در کوه پایه و در جایی واقع شده است که از نظر سیل به طور کامل در امان است.

دین مردم شهر مز اسلام و مذهب انها شیعه میباشد.

اکثر مردم شهر شغل کشاورزی و باغداری و بنایی دارند، و البته هستند کسانی که مشاغل دیگری را برگزیده اند و بسیار موفق هم هستند.

جوانان این شهر در در کار های ورزش و فرهنگی سرآمد هستند که اکثر انها در رشته های فوتبال و والیبال بینظیر عمل میکنند که البته متاسفانه امکاناتی برای انها وجود ندارد.


این شهر دارای دو مدرسه ابتدایی، و متوسطه اول پسرانه میباشد، که دانش اموزانی خوش ذوق برای کسب یادگیری بیشتر دارد.

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Maz». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۸ مارس ۲۰۱۹.

خاطرات شما از سفر به مز (خنج) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.