کورده (خنج)

681

کورده (خنج)

کورده روستایی از توابع بخش محمله در شهرستان خنج استان فارس می‌باشد. کورده از روستاهای دهستان باغان در ۱۱۰ کیلومتری غرب شهر خنج و ۱۸ کیلومتری شر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کورده (خنج)

کورده (خنج)

کورده روستایی از توابع بخش محمله در شهرستان خنج استان فارس می‌باشد.

کورده از روستاهای دهستان باغان در ۱۱۰ کیلومتری غرب شهر خنج و ۱۸ کیلومتری شرق جاده فیروزآباد به جم (جاده ۶۵ ایران) واقع شده‌است.

کلات، تل سرخ از ارتفاعات همجوار آنست.

جمعیت و امکانات

بر اساس آمار سراسری سال ۹۸ جمعیت آن ۳۷۵۰ نفر می‌باشد.

شغل مردم آن اغلب کشاورزی است و محصول روستای کورده اغلب صیفی جات شامل هندوانه ، خربزه ، شمام و خیار می‌باشد. تنباکو ، گندم و کنجد نیز در حد زیاد کشت می‌شود.

این روستا دارای یک حسینه بزرگ و پنج مسجد است که از بین این مساجد، یک مسجد به سبک و معماری قدیم است؛ مسجد اصلی روستا با نام فاطمه الزهرا (س) در مرکز روستا با زیربنای داخلی ۴۰۰ متر مربع می‌باشد. همچنین دو دبستان و دو مدرسه راهنمایی دو دبیرستان، درمانگاه، مخابرات و سالن ورزشی نیز در این روستا وجود دارد.

وجه تسمیه

نام آن بعلت وجود درختان انبوه کهور در غرب روستا به کورده مشهور شده‌است و به معنی کهوردان (کهور=درخت+دان=پسوند مکان) است.

منابع

  • سایتها و وبلاگهای روستای کورده - شهرستان خنج - استان فارس وبسایت روستاهای ایران

پیوند به بیرون

  • نقشه روستای کورده شهرستان خنج ویکی مپیا

خاطرات شما از سفر به کورده (خنج) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.