بکهدان

355

بکهدان

بکهدانبکهدان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان در استان فارس ایران است. بکهدان در دوازده کیلومتری جنوب شهر ارسنجان قرار دارد. نام قد...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بکهدان

بکهدان

بکهدان

بکهدان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان در استان فارس ایران است. بکهدان در دوازده کیلومتری جنوب شهر ارسنجان قرار دارد. نام قدیم روستا به دلیل وجود کوه های متعدد در اطراف کوهساران بوده است، دشت حاصل خیز سه دره منطقه کشاورزی روستا است.ابوذر کشاورز،محمدحسین زارع و نصرالله حسینی اعضای شورای اسلامی و مهندس محمدهادی کشاورز دهیار روستای بکهدان می باشند.

جاذبه های بکهدان می توان موارد زیر را نام برد:

*دشت و جنگل سه دره

*چشمه چاه بندان

*چشمه بحر ریز

*آبشار فصلی آسیاب محمد علی(معدعلی)

*چهل سنگ آب

*بیما

*دهکده کمر زر

* دراسیده(دشت)

* کوه هایی که بکهدان را احاطه کرده اند

*درختان بنه با سن حدودی چند صد سال

*پیر طاق

*دشت کریم آباد

*قلات چاه زرد

در دامنه کوه های بکهدان شما قادر خواهید بود حداقل 45در صد منطقه ارسنجان را در دید خود داشته


بیما : در دشت سه دره بالای یک تپه اثر بسیار عجیبی دیده میشود به شکلی که بر روی تخته سنگی بزرگ اثر دو دست به شکل فرو رفتگی قابل مشاهده میباشد به طوری که یک دست کامل در آن جا میشود! این اثر در اذهان مردم بکهدان از قداست خاص برخوردار میباشد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به بکهدان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.