اسلام‌آباد (خرامه)

363

اسلام‌آباد (خرامه)

اسلام‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه در استان فارس ایران است. جمعیت این روستا در دهستان کفدهک قرار دارد و براساس سرش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اسلام‌آباد (خرامه)

اسلام‌آباد (خرامه)

اسلام‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه در استان فارس ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان کفدهک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۶ نفر (۱۲۵خانوار) بوده‌است.

این روستا در 12 کیلومتری جنوب شهرستان خرامه و در 24 کیلومتری شهرستان سروستان واقع شده‌است.اکثر اهالی این روستا از عشایر ایل عرب فارسی ( شیبانی ) هستند که گرد هم آمده و سکنی گزیده‌اند . شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی است و تعداد کمی از اهالی علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز روی آورده‌اند . سال تأسیس این روستادر ابتدا به سال 1342 و به اصلاحات ارضی محمدرضا شاه بر می گردد ولی آبادی روستا و اسکان اهالی بیشتر به سال 1356 و اوایل انقلاب اسلامی ایران بر می گردد .از مؤسسین این روستا می‌توان به آقایان ایرج عباسی فارسی و فرامرز عباسی فارسی اشاره نمود.به دلیل خشکسالی چند ساله اخیر ( 1385 به بعد )تعداد زیادی از اهالی به شهرهای همجوار و شیراز مهاجرت کرده‌اند .این روستا تحصیل کردگان دانشگاهی زیادی در مقاطع مختالف نیز دارد که برای آبادانی روستا و برگشت اهالی کوشش زیادی کرده‌اند. احداث جاده سراسری بندرعباس در جوار این روستا توانسته است به حل برخی مشکلات روستا کمک کند . جاده ای که مسافت بین اصفهان - بندرعباس را حدود دو ساعت کوتاه تر کرده‌است. این جاده که در سال 1394 افتتاح گردیده است ، دیگر از شیراز گذر نمی‌کند و سبب کم شدن ترافیک جاده‌های واصله به شیراز نیز شده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به اسلام‌آباد (خرامه) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.