ترمان زنگنه

181

ترمان زنگنه

ترمان روستایی در۱۰ کیلومتری شهر لامرد از توابع دهستان (حومه)شهرستان لامرد و در جنوب استان فارس در جنوب ایران واقع شده‌است. از مراکز دیدنی این روستا می...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ترمان زنگنه

ترمان زنگنه

ترمان روستایی در۱۰ کیلومتری شهر لامرد از توابع دهستان (حومه)شهرستان لامرد و در جنوب استان فارس در جنوب ایران واقع شده‌است. از مراکز دیدنی این روستا می‌توان به بنای زیبای قلعه باستانی که در مرکز این روستا قرار دارد اشاره کرد که مربوط به حدوداً ۴۰۰ سال پیش می‌باشد. که ابتدا در منطقه زنگنه کهنه در جنوب حوزه علمیه کنونی ساکن بودند و پس از مهاجرت هرکدام از برادران ؛ازسادات نیز میتوان به حاج سید اسدالله برهانی نام برد که درترمان ساکن بودند و تعزیه اجدادشون رودرجایی نزدیکی مدرسه کنونی اجرا میکردند و منزل مسکونیشان نیز درمرکز ترمان قرارداشت که بعدها پس از مهاجرتشون به محله بید منزل مسکونیشون در ترمان را وقف ساخت حسینیه سیدالشهدا ترمان(حسینیه جدید مردانه)نمودند .بعدها تعزیه سیداسدالله برهان توسط نواده دختریشون بی بی ریحانه نیک سرشت مجددا در ترمان رونق گرفت. از مراکز دیدنی این روستا می‌توان تنگ ترمان را نام برد که این تنگه در زمانهای قدیم به دلیل برخورداری از اب و هوای مناسب و آب زیرزمینی فراوان محل سکونت بوده و مردم این تنگ به کاشت درخت نخل و گندم مشغول بوده‌اند که هنوز قناتها وآسیابها این منطقه پا برجاست و همچنین درختانی از قبیل انار، سیب ترش، زردآلو و لیمو ترش در این محل موجود می‌باشد.

منابع

  • بخشایش، محمد نور، (دیوان محیا) ، ناشر: شرکت انتشارات جهان معاصر، تهران: چاپ اول، ۱۳۷۳ خورشیدی.
  • عنوان پیوند

خاطرات شما از سفر به ترمان زنگنه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.