ملکوه

269

ملکوه

ملکوه، روستایی از توابع بخش عقدا شهرستان اردکان در استان یزد ایران است. جمعیت این روستا در دوازده کیلومتری شهر عقدا و در فاصله میان ش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ملکوه

ملکوه

ملکوه، روستایی از توابع بخش عقدا شهرستان اردکان در استان یزد ایران است.

جمعیت

این روستا در دوازده کیلومتری شهر عقدا و در فاصله میان شهر عقدا و دهستان مزرعه نو در سمت چپ در کنار رشته کوه‌هایی نسبتا بلند در دامنه کوهی مشهور به کوه کلاغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۹ نفر (۳۰خانوار) بوده‌است. اهالی این بخش از ایران بیشتر با قدمتی چند صد ساله و با قدمتی طولانی ساکن همان حوالی بوده‌اند. قسمت مدوا که اکنون به علت خشک سالی دچار خرابی و تا حدود زیادی نابودی شده است بقایای خانه‌های ساکنان اصیل این بخش را حکایت می‌نماید. خانه‌های ساخته شده با سنگ‌های ریز و درشت. اکنون اهالی روستا بیشتر به شهر اردکان مهاجرت نموده با این حال روستا دارای منازلی تازه ساز است که در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ ساخته شده است. ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین ایام شهادت فاطمه زهرا اوج حضور و گردهم آیی مردم روستا با روستاهای اطراف و برپایی مراسم‌های با شکوه و نذورات گسترده است. از این روستا مردانی بلندقامت در عرصه علم و تلاش علمی نیز تجلی یافته است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به ملکوه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.