شمس‌آباد (اردکان)

204

شمس‌آباد (اردکان)

شمس آباد نام روستایی است که در ۳۵ کیلومتری اردکان نائین از توابع شهرستان اردکان کنار جاده سنتو با حدود ۱۵۰ خانوار و حدود ۷۰۰ نفر جمعیت قرار دارد. ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شمس‌آباد (اردکان)

شمس‌آباد (اردکان)

شمس آباد نام روستایی است که در ۳۵ کیلومتری اردکان نائین از توابع شهرستان اردکان کنار جاده سنتو با حدود ۱۵۰ خانوار و حدود ۷۰۰ نفر جمعیت قرار دارد.

اشتغال کار اصلی مردم روستای شمس آباد، کشاورزی و پرورش انار است. روستای شمس آباد نیز همانند اکثریت روستاهای ایران دچار مشکل مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جهت پیدا کردن کار مناسب و امکانات رفاهی بیشتر است و از همین روی بیشتر جمعیت جوان این روستا به شهرهای بزرگ مهاجرت کرد و می‌کنند.

زنان این روستا در کنار خانه داری و کشاورزی غالباً به قالی بافی به سبک نایین مشغول می‌باشند.

روستای شمس آباد دارای ۲ قنات بنامهای سفت آباد و شمس آباد است.

مردم این روستا از یک حلقه چاه آب عمیق برای رفع نیازهای اولیه خود استفاده می‌نمایند.

مکان های تاریخی

این روستا نسبتاً قدیمی بوده و در آن آثار باستانی زیر وجود دارد:

۱- آب انبار قدیمی با سبک معماری جالب توجه که هم اکنون نیز به منظور تأمین آب آشامیدنی مردم این روستا از آن استفاده می‌گردد. ۲- مسجد جامع که در محل درب قدیمی ورود آن تاریخچه آن روی سنگ با اشعاری حک شده‌است. ۳- قلعه قدیمی با چهار برج بزرگ و یک دروازه که احتمالاً محل اولیه روستا در آن قرار داشته‌است.

خاطرات شما از سفر به شمس‌آباد (اردکان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.