رحمت‌آباد (اقلید)

222

رحمت‌آباد (اقلید)

شغل مردم روستا: نزدیک به 90 درصد خانواده‌های روستا کشاورز هستند که کشت گندم و چغندر و لوبیا بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهند، لازم به ذکر است که و...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رحمت‌آباد (اقلید)

رحمت‌آباد (اقلید)

شغل مردم روستا:

نزدیک به 90 درصد خانواده‌های روستا کشاورز هستند که کشت گندم و چغندر و لوبیا بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهند، لازم به ذکر است که وضعیت کشاورزی این روستا در شرایط بسیار بدی قرار دارد چرا که آب کشاورزی نشات گرفته از چشمه‌های روستای آسپاس دچار محدودیت شده و میزان زمین زیر کشت برای هر کشاورز حدود 2 الی 3 هکتار می‌باشد که بسیار نا امیدکننده است. و در حال حاضر اکثر آب کشاورزی از چاههای دستی (20-30 متر) تهیه می‌شود. همچنین حدود 50 درصد خانواده‌ها نیز دامداری دارند که غالبا به نگهداری گاو به صورت سنتی مشغول هستند.

وضعیت نامطلوب اقتصادی باعث کوچ مردم روستا به شهر شده‌است.

مشاهیر:عنایت الله بخارایی قهرمان دو دوره پارالمپیک در رشته تیراندازی با تفنگ بادی و پرچمدار کاروان پارالمپیک ایران در آتن دکتر جمشید جراره هییت علمی دانشگاه شهید رجایی تهران

رحمت‌آباد (اقلید)، روستایی از توابع بخش سده شهرستان اقلید در استان فارس ایران است، این روستا از سال 1386 و با فاصله حدودی 4 کیلومتر از دشت به دامنه کوه تغییر مکان داد.

جمعیت

این روستا در دهستان آسپاس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۸ نفر (۱۲۸خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به رحمت‌آباد (اقلید) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.