خسروشیرین

294

خسروشیرین

خسروشیرین یکی از روستاهای بسیار خوش آب و هوای ایران در شهرستان آباده از توابع استان فارس است. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در دامنه‌های زاگرس،...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خسروشیرین

خسروشیرین

خسروشیرین یکی از روستاهای بسیار خوش آب و هوای ایران در شهرستان آباده از توابع استان فارس است. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در دامنه‌های زاگرس، کوهستانی و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است و در نتیجه برای ساکنان مناطق اطراف، جذابیت زیادی دارد تا اوقات فراغت خود را در سایهٔ درختان این روستا و در کنار رودخانه‌های آن بگذرانند. جمعیت این روستا در حدود ۳٬۵۰۰ نفر است و از نظر کنترل جمعیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وجود چشمه‌سارهای پر آب و زلال و رودهای خسروشیرین، جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور را به همراه دارد. اخیراً نیز این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری قلمداد شده‌است. این روستا بخشی از دهستان خسروشیرین است.

روستا و نواحی پیرامون آن، به دلیل میانگین بارش سالیانه‌ی بالا، از تأمین‌کنندگان اصلی آب مزارع کشاورزی و همچنین آشامیدنی است، چشمه‌های آب زلالش سرچشمهٔ رود کر را تشکیل می‌دهد. خسروشیرین یکی از خوش آب و هوا ترین روستای های ایران به خصوص برای گردش تابستانه است. با وجود کوچک بودن محدوده و قلمرو، دارای جاذبه‌های فراوانی است .

زبان

مردم این روستا به زبان فارسی و زبان لری روان گویش دارند. این گویش برای افرادی که هیچ نوع آشنایی با آن ندارند، به آسانی قابل درک است.

منابع

خاطرات شما از سفر به خسروشیرین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.