بیدک (آباده)

838

بیدک (آباده)

بیدک(Bidak)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آباده در استان فارس ایران است. کلمه بیدک از ترکیب دو کلمه «بید کوچک» گرفته شده‌است. روستای بیدک قدمت ت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بیدک (آباده)

بیدک (آباده)

بیدک(Bidak)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آباده در استان فارس ایران است. کلمه بیدک از ترکیب دو کلمه «بید کوچک» گرفته شده‌است. روستای بیدک قدمت تاریخی بالایی از دوره ساسانیان دارد و برخی از یادگاری‌های آن دوران را می‌توان جویا شد. عموم مردم بیدک شغل آزاد دارند که می‌توان از مرسوم‌ترین آنها رانندگی، کشاورزی، پیمانکاری، تعمیرکاری و از این قبیل مشغله‌ها را نام برد.

ساکنین بیدک اقوام محلی قدیمی بوده و کمتر مهاجری را به خود جذب کرده‌است. اکثر فامیلهای برجسته این روستا عبارت انداز: دانشور، بیدکی، هاشمی، ستاری و منصوری هستند.

از نظر موقعیت‌های دیدنی و تاریخی بیدک می‌توان پارک جنگلی بزرگ بیدک، آبشار مصنوعی (تل انجیری)، قلعه کهنه و برخی بناهای تاریخی مثل خانه‌های قدیمی و برخی از مدرسه‌ها اشاره کرد.

فاصله بیدک تا آباده نیز ۱۰ کلیومتر است.

برخی دیگر از امکانات رفاهی بیدک شامل: درمانگاه حضرت ابوالفضل (ع)، مدارس دخترانه و پسرانه پایه‌های ابتدایی و دبیرستان، مساجد و تکیه‌ها (بعضا برای اسکان مسافرین نیز استفاده می‌شود).

جمعیت

این روستا در شمال استان فارس قرار دارد و جمعیت آن حدود ۶۰۰۰ نفر (۷۵۰خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به بیدک (آباده) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.