آبجهان

756

آبجهان

آبجهان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب در استان فارس ایران است. آبجهان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب در استان فارس ایران...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای آبجهان

آبجهان

آبجهان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب در استان فارس ایران است.

آبجهان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب در استان فارس ایران است. این روستا بسیار قدیمی است و قدمت بسیار زیادی است و جاها و مکان های تاریخی بسیار زیادی دارد مانند تنگه بلیل، غُر کلاه فرنگی، چشمه دلخانی، تخته سنگ و چنار ریگ، گل وبید، پس پَر، تپه تن شغال، گردنهٔ دبه (دَوِه) و…

در روزگاران قدیم مردمان این روستا در مکانی به نام سرحد که یعنی در آن جا بسیار سرد است و در چند کیلومتری روستای چمن مروارید واقع شده است زندگی می کرده اند که می تواند هم برای گردشگران وهم برای کوهنوردان بسیار جالب باشد. در آن منطقه خانه هایی سنگی ساخته شده است که به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر می گردد. چشمهٔ آب گل نیز برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود. این روستا در فصل زمستان به دلیل سرمای بسیار شدید بر روی کوه هایش برف فراوانی می ریزد و از این جهت می تواند گردشگرانی بسیاری را به خود جذب کند.

جمعیت

این روستا در دهستان بالش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۶۳۷ نفر (۳۷۳خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به آبجهان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.