لاورستان

282

لاورستان

لاوَرِستان از روستاهای بخش بیرم شهرستان لارستان در استان فارس می‌باشد. این روستا دارای قدمتی دویست و هشتاد ساله بوده و در غربی‌ترین نقطهٔ بخش بیرم و د...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای لاورستان

لاورستان

لاوَرِستان از روستاهای بخش بیرم شهرستان لارستان در استان فارس می‌باشد. این روستا دارای قدمتی دویست و هشتاد ساله بوده و در غربی‌ترین نقطهٔ بخش بیرم و در مجاورت شهرستان لامرد فارس واقع شده‌است. این روستا قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستای غربی بخش بیرم است. نام روستا از کلمه «لاور» که به معنای «دشت» یا «پناهگاه» است و «-ستان» که پسوند مکان است، تشکیل شده‌است. مردم این روستا که همگی شیعه ی اثنی عشری می‌باشند عمدتاً به کشاورزی و دامداری مشغول می‌باشند؛ بعضی از اهالی نیز برای امرار معاش به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مسافرت می‌نمایند.

وسعت و جمعیت

از نظر وسعت و جمعیت روستای لاورستان پس از مرکز دهستان یعنی بالاده، و روستاهای آبکنه و محمدقاسمی، چهارمین روستا می‌باشد.

لاورستان و دانشگاه

هم اکنون دانشجویان لاورستانی در رشته‌های مهندسی مکانیک، بینائی سنجی، مامایی، پرستاری، علوم تربیتی و در مراکز تربیت معلم به تحصیل دانش مشغولند.

آثار باستانی

چاه مشهور به کَت در ارتفاعات جنوب و مشرف به روستای جوزقدان از روستاهای بخش بیرم شهرستان لارستان در استان فارس در جنوب ایران واقع است.

چاه کت از آثار قبل از اسلام و منتسب به زرتشتیان ساکن در منطقه می‌باشد؛ که دارای قدمتی ۲٬۰۰۰ ساله می‌باشد.

این چاه در چهار کیلومتری جنوب لاورستان و در ارتفاعات مشرف به روستا قرار دارد.

منابع

  • اطلاعات مختصات و ارتفاع

خاطرات شما از سفر به لاورستان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.