چاه نهر

358

چاه نهر

چاه نهر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان در استان فارس ایران است.روستای چاه نهر در استان فارس در ۱۲۵ کیلومتری شهرستان لا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چاه نهر

چاه نهر


چاه نهر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان در استان فارس ایران است.

روستای چاه نهر در استان فارس در ۱۲۵ کیلومتری شهرستان لار و ۱۳۶ کیلومتری شهرستان داراب واقع شده و از جهت شرق به مزارع کشاورزی روستا و غرب به روستای مزایجان از توابع زرین دشت و از سمت شمال به شهر فدامی از توابع داراب و از جهت جنوب به روستای شاه غیب متصل است .در این روستا خانه بهداشت - درمانگاه - مرکز مخابرات - مدرسه ابتدایی - مدرسه راهنمایی - دبیرستان - پست بانک و دفتر دهیاری از نهاد دولتی هستند که فعالیت می‌کنند . در این روستا صنایع دستی شامل سُپ - قالی - خورجین - تَکْل- چیلُک - کُپه و زیلو بافته و ساخته می‌شود . میانگین سطح تحصیلات عمومی مردم اول متوسطه می‌باشد . اما برسیم به کشاورزی این روستا که آن را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان فارس می‌دانند با تولید سالانه بیش از ۱۱۰۰۰هزار تن سیب زمینی که تنها تولیدکننده سیب زمینی طرح استمرار در استان است و تولید ۴۸۰۰ تن گندم و بیش از ۶۰۰۰هزار تن سیفی جات شامل هندوانه - خربزه - خیار شمام - خیار سبز - بادمجان - گوجه فرنگی - فلفل دلمه و دیگر اقلام و همچنین تولید بیش از ۲۳۰ تن کنجد و دانه روغنی گلزا است.

زمین‌های کشاورزی و طبیعت بکر این روستا سبب شده‌است تا تفریحات و گردش‌ها در این روستا رونق به سزایی داشته باشد.



جمعیت

این روستا در دهستان درزوسابیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 1680 نفر (412خانوار) بوده‌است.


منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به چاه نهر نگارش خاطره

  • پنج شنبه, 18 آبان 1402

    روستای چاه نهر مکان هان های زیادی برای تفریح دارد از جمله جبران و لاور ک جایی بسیار سر سبز هوای آزاد و پاکیزه است در یکی از روزها با خانواده به جبران رفتیم و خیلی خوش گذشت مردم اکثرا در روزهای جمعه برا تفریح مکان جبران را انتخاب مکردند و در آن روز بسیار شلوغ میشد و خاطره های زیادی میشد با خانواده ساخت

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.