شاهیجان

460

شاهیجان

شهرک شاهیجان از مناطق قدیمی شیراز با بافتی کهنه که در شرق شیراز قرار دارد.نام شاهیجان بر گرفته از قلعه شاهیجان با مردمانی قوی و خون گرم که در قدیم به ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شاهیجان

شاهیجان

شهرک شاهیجان از مناطق قدیمی شیراز با بافتی کهنه که در شرق شیراز قرار دارد.نام شاهیجان بر گرفته از قلعه شاهیجان با مردمانی قوی و خون گرم که در قدیم به وسیله کشاورزی امرار معاش میکردند قدمت قلعه شاهیجان به دوران صوفیه باز میگردد و از نزدیکترین قلعه ها به مرکز شهر شیراز بوده است.

افراد نیرومند و سربازان که زبده در این قلعه زندگی می کردند و در مواقع خطر به دفاع از مرز و کیان کشور لباس رزم بر تن میکردند این شهرک جزو شهرداری منطقه ۳ و ۱۱ شیراز محسوب میشود.

شناسنامه:

مشخصات اسمی این محله معمولا با پسوند شاهیجانی یا فامیل کدخدایی و یا کلانتری نامگذاری شده است .

شهدای محله که منتصب به محله شاهیجان می باشند بسیار زیاد است .

#شهید محمد امین کدخدایی

#شهید علی اکبر کلانتری

#شهید رضا کلانتری

#شهید حسین کلانتری

این شهرک که در گذشته از روستاهای اطراف شیراز بوده است هم اکنون در کالبد شهری قرار گرفته و یکی از انشعابات بلوار فضیلت است.

جمعیت

این شهرک براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۲۵۳۴ نفر (۲۳۰خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • کانون فرهنگی مساجد
  • اطلاعات املاک کشور
  • استانداری فارس

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به شاهیجان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.