خالدآباد علیا

371

خالدآباد علیا

خالدآباد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مرودشت در استان فارس ایران است.نام خالدآباد از روستای قدیمی در فاصله تقریبی 2 کیلومتری روستای فعلی ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خالدآباد علیا

خالدآباد علیا

خالدآباد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مرودشت در استان فارس ایران است.نام خالدآباد از روستای قدیمی در فاصله تقریبی 2 کیلومتری روستای فعلی به سمت روستای احمدآباد که با نام خالدآباد بوده، گرفته شده است. افراد تشکیل دهنده روستا را تعدادی از ساکنین خالدآباد،که رکن اصلی تشکیل دهنده ان صدراله خالدی بوده است تعدادی از اهالی را لرهای بهمئی که در زمان کریم خان به منطقه مرودشت آمده اند ،تعدادی از ساکنین روستای قلعه نو در فاصله تقریبی 5 کیلومتری روستای فعلی که سال 1327 تخریب می شود، تعدادی از فارسهای محلی با فامیلی خالدی قاسمی تشکیل داده است.

جمعیت

این روستا در دهستان رودبال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۲ نفر (۲۰۲خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به خالدآباد علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.