خواجه احمد

313

خواجه احمد

خواجه احمد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان خواجه احمد قرار دا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای خواجه احمد

خواجه احمد

خواجه احمد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان خواجه احمد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۶۰ نفر (۲۲۴خانوار) بوده‌است.


منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به خواجه احمد نگارش خاطره

  • بهرام خواجه احمدی

    سه شنبه, 23 خرداد 1402

    در نقاطی از کشور عزیزمان ایران مناطقی تحت عنوان محله خواجه احمدی یا روستای خواجه احمدی یا دهستان خواجه احمد یا عناوینی مشابه به نام شهبازخانی وجود دارند که حاکی از گستردگی و پراکندگی ایل و تبار نجیب و ریشه دار« خواجه احمدی » می باشد که از قدیم الایام در این مرز و بوم مشغول زندگی مسالمت آمیز با سایر اقوام و گروهها می باشند محله« خواجه احمدی » در شهرستان جم از توابع استان بوشهر و روستای شهبازخانی یا خواجه احمدی در دهستان « خشت» از توابع شهرستان کازرون و دهستان« خواجه احمد» در بخش زهک استان سیستان و بلوچستان این موضوع را تایید و تصدیق می نمایند همچنین در شهرستان نیریز استان فارس نام خانوادگی کثیری از شهروندان آن دیار« خواجه احمدی » می باشد ضمن اینکه در ایلات استان کهگیلویه و بویراحمد و عشایر استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام« خواجه احمد و خواجه احمدی » به گوش میرسند در فارسنامه ناصری که در زمان قاجار توسط محمدحسین فسایی به رشته تحریر در آمده در بخش روستاهای ایالت فارس بزرگ به « شهبازخانی و خواجه احمدی » اشاره گردیده است دکتر بهرام خواجه احمدی- روستای شهبازخانی منطقه خشت کازرون

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.