پلگی خمر

226

پلگی خمر

پلگی خمر، روستایی از توابع بخش جزینک شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان ایران است.و یکی از اندک روستاهایی در شهرستان زهک می باشد که دارای چاه های ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پلگی خمر

پلگی خمر

پلگی خمر، روستایی از توابع بخش جزینک شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان ایران است.و یکی از اندک روستاهایی در شهرستان زهک می باشد که دارای چاه های عمیق و رشته رودخانه های فصلی فراوان و مزارع سرسبز است. این روستا عموما بدلیل قرار گرفتن در حدفاصل زابل و زهک ونزدیکی به یکی از خطوط محوری استوا موقعیتی بسیار عالی برای کشاورزی و کاشت درختان میوه از جمله انار،سیب،انگور،پرتغال،زردآلو،هلو دارد.لازم به ذکر است هم اکنون نیز بعضی از این میوه ها در این روستا برداشت میشود.هندوانه و خربزه کاری و کاشت گندم و جو در فصول مختلف در این روستا رواج دارد . تمامی افراد این روستا دامداری را نیز در کنار سایر مشاغل خود قرار داده اند و تمامی نیاز های خود را ارگانیک سامان می بخشند.

جمعیت

این روستا در دهستان جزینک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.


منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به پلگی خمر نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.