بندرتنگ

208

بندرتنگ

بندر تنگ، مرکز دهستان تنگ و روستایی از توابع بخش کهیر شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان تن...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بندرتنگ

بندرتنگ

بندر تنگ، مرکز دهستان تنگ و روستایی از توابع بخش کهیر شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان تنگ قرار دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۱،۵۰۴ نفر (۳۴۳ خانوار) بوده‌است.

جاذبه گردشگری

مهمترین جاذبه گردشگری نزدیک این روستا گل‌فشان‌ که پدیده‌ای طبیعی است که طی آن گل‌ولای از زیر زمین به شکل چشمه‌وار به سطح زمین می‌رسد و شکل ماهوری بخود می‌گیرد.

دیگر جاذبه این روستا به دلیل تلاقی کویر و دریا است که البته با توجه به شهرت روستای درک کمتر مورد توجه واقع شده است اما همان ویژگی را داراست.

از دیگر جاذبه های این روستا اسکله ماهیگیری آن است. یکی از لنج های قدیمی در این اسکله در موقعیتی قرار گرفته که با پایین رفتن آب به نحوی دیده میشود که گویی وسط بیابان است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به بندرتنگ نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.