ماریشان

189

ماریشان

ماریشان، روستایی از توابع بخش نوک‌آباد شهرستان تفتان در استان سیستان و بلوچستان ایران است.این روستا دارای پوشش جنگلی تنک از نوع گواتام(بادام وحشی)و مو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ماریشان

ماریشان

ماریشان، روستایی از توابع بخش نوک‌آباد شهرستان تفتان در استان سیستان و بلوچستان ایران است.این روستا دارای پوشش جنگلی تنک از نوع گواتام(بادام وحشی)و مورد (مورت)می باشد که کاربرد در طب سنتی دارد. ماریشان از شمال ومشرق با روستای کوته ،ازجنوب وغرب با نارون همجوار می باشد. پایین دست روستای ماریشان سرگز، یوسف آباد و کریم آباد که از توابع ماریشان می باشند.( وهمگی محل سکنی طایف ولانی هستند) قرار دارد. سه رشته قنات بعلاوه چندین چشمه وآبادی خالی از سکنه در دره های اطراف ماریشان وجود دارد .مانند ده رضا ، بلغیر، کلیکه"....

جمعیت

این روستا در دهستان تفتان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر (۲۶خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به ماریشان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.