دومک

325

دومک

دومک،دهستان دومک نام دهستانی در بخش نصرت‌آباد شهرستان زاهدان، استان سیستان و بلوچستان در ایران است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دومک

دومک

دومک،دهستان دومک نام دهستانی در بخش نصرت‌آباد شهرستان زاهدان، استان سیستان و بلوچستان در ایران است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۴۶ نفر (۱۲۸۶ خانوار) بوده‌است.

.دهستان دومک شامل تعداد زیادی روستا دیگر میباشد روستاها این منطقه شامل روستا چاه زرد،محمود اباد،عزیزآباد_دومک،نورآباد،اقبال آباد ،اسماعیل آباد ،عادل آباد ،اله آباد،و غیره..... میباشد اکثر مردم به کشاورزی و دامداری در این منطقه مشغول میباشند محصول اصلی این منطقه پسته میباشد با توجه به اینکه پسته درخت مقاوم در برابر کم آبی میباشد اکثر زمینها به پسته کاری روی اوردن یکی از نیازها این دهستان صنایع تبدیلی فرآوری پسته میباشد . در دهستان دومک چندین کوره آجر پزی وجود دارد که سهمی در نیاز شهرستان زاهدان را ایفا میکنند .دو کوه معروف این منطقه کوه سدوگر و کوه ریگ پڈ میباشد

جمعیت

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۴۶ نفر (۱۲۸۶ خانوار) بوده‌است

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به دومک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.