نظامی (سمنان)

325

نظامی (سمنان)

نظامی، یکی از روستاهای شهرستان سمنان در استان سمنان ایران است. این روستا در دهستان لاسگرد در بخش سرخه و در ۲۴ کیلومتری جنوب باختر سمنان در نزدی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نظامی (سمنان)

نظامی (سمنان)

نظامی، یکی از روستاهای شهرستان سمنان در استان سمنان ایران است.

این روستا در دهستان لاسگرد در بخش سرخه و در ۲۴ کیلومتری جنوب باختر سمنان در نزدیکی شهر سرخه جای دارد. مردم روستای نظامی به زبان سمنانی سخن می‌گویند.

جمعیت

جمعیت این روستا در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ هجری خورشیدی در حدود ۱۵۰ نفر بوده است. در سال‌های اخیر بیشتر اهالی روستا به سرخه مهاجرت کرده‌اند و در یکی از محله‌های این شهر سکونت دارند. هم‌اکنون روستای نظامی خالی از سکنه است اما بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۷ نفر (۶ خانوار) بوده است.

محصولات

همچنان اهالی در زمین‌های کشاورزی خویش در روستا، به کار مشغول‌اند و پس از پایان کار روزانه به سرخه بازمی‌گردند. محصولات کشاورزی روستا شامل غلات، خربزه، پنبه و تنباکو است.

منابع

  • حقیقت(رفیع)، عبدالرّفیع (۱۳۸۵)، تاریخ قومس، تهران: کومش
  • جعفری، عباس (۱۳۸۴)، گیتاشناسی، جلد سوم، دائرةالمعارف جغرافیایی ایران، تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، شابک ۹۶۴-۳۴۲-۰۹۵-۷

خاطرات شما از سفر به نظامی (سمنان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.