تویه

367

تویه

تویه ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد: روستای تویه پس از پشت سر گذاشتن روستای دروار و طی کردن مسافتی حدودا 6 کیلومتری، ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای تویه

تویه

تویه ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:

روستای تویه

پس از پشت سر گذاشتن روستای دروار و طی کردن مسافتی حدودا 6 کیلومتری، به روستای تویه خواهید رسید. در ابتدای ورود خود به تویه، درختان سرو قامت توت، گردو و سپیدار توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این درختان در انتها و در مسیر خروج از روستا نیز قرار گرفته‌اند. روستای تویه، مسجد جامع نیز دارد که درست در مرکز روستا قرار گرفته است. اهالی تویه در ساخت خانه‌های خود از چوب و سنگ استفاده کرده‌اند که از این لحاظ، خانه‌های تویه شبیه خانه‌های شمالی کشور شده است. البته استفاده از چوب و سنگ در زمان حال دیگر چندان معمول نبوده و خانه‌های تازه ساخت روستا، از مصالح به روز و سبک معماری جدید استفاده کرده‌اند. روستای تویه در ایام تابستان میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است که به گشت و گذار می‌پردازند. از جاذبه‌های روستای تویه، قلعه‌ای به نام گمبو بوده که بر اثر کند و کاوهای بسیار اکنون به خرابه‌ای تبدیل شده است. روستای تویه نسبت به سایر روستاهای منطقه تویه دروار، بزرگ‌تر می‌باشد و به همین دلیل به سه بخش تقسیم شده که با نام‌های باغستان- گل آرا- و پارچا شناخته می‌شوند. هر کدام از این سه بخش دارای مسجد- امامزاده و قبرستانی جداگانه است.

خانواده وحید شما را به پربار کردن این صفحه تشویق میکند.

روستا

  • تویه (امیرآباد) روستایی در دهستان تویه دروار بخش امیرآباد شهرستان دامغان استان سمنان
  • تویه (رودبار) روستایی در دهستان رودبار بخش مرکزی شهرستان دامغان استان سمنان

دهستان

  • دهستان تویه دروار

خاطرات شما از سفر به تویه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.