ورکیان

475

ورکیان

ورکیان روستایی در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان دامغان استان سمنان ایران است. این روستا در ۵ کیلومتری شهر دامغان واقع شده است. پایگاه نجوم ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ورکیان

ورکیان

ورکیان روستایی در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان دامغان استان سمنان ایران است. این روستا در ۵ کیلومتری شهر دامغان واقع شده است.

پایگاه نجوم ورکیان

پایگاه نجوم روستایی ورکیان اولین پایگاه نجوم روستایی ایران است که در تاریخ ۲۶/۴/۸۹ در این روستا با حضور رئیس مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران و تعدادی از مسئولین محلی راه اندازی شده است. این پایگاه در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با هدف ترویج و اشاعه علم ستاره‌شناسی، آموزش ستاره‌شناسی، رصد اجرام آسمانی و … ایجاد شده است. در مراسم افتتاح این مرکز رئیس مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران از تحت پوشش بودن ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان و استادان در این مرکز خبر داد. رئیس انجمن نجوم دامغان نیز با تشریح اهداف ایجاد این پایگاه گفت: ارتقای سطح علمی جوانان و آموزش ستاره‌شناسی از مهمترین هدفهای ایجاد این پایگاه است.

آثار تاریخی و مذهبی

بقعه امامزاده جعفر در این روستا واقع می‌باشد و در ایام محرم و به خصوص در روز فوت محمد و سالروز کشته‌شدن حسن‌ابن علی این مکان محلی بسیار پرازدحام برای عزاداری و زیارت می‌باشد.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۳۵ نفر (در ۴۹ خانوار) بوده است.

منابع

خاطرات شما از سفر به ورکیان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.