نام نیک

324

نام نیک

نام نیک روستایی در دهستان رضوان بخش کالپوش شهرستان میامی استان سمنان ایران است. جمعیت بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نام نیک

نام نیک

نام نیک روستایی در دهستان رضوان بخش کالپوش شهرستان میامی استان سمنان ایران است.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳٬۱۳۸ نفر (۹۷۷خانوار) بوده‌است.

جغرافیا

روستای نام نیک؛ روستایی سرسبز واقع در منطقه کالپوش می‌باشد که زبان محلی مردم این روستا ترکی می‌باشد که طبق تحقیقات انجام شده این روستا از امکاناتی برخوردار می‌باشد از جمله مرکز بهداشت و سالن ورزشی و بانک و پست بانک و دارای معادن کشف نشده زیادی می‌باشد و همچنین از آبهای زیر زمینی فوق‌العاده بالایی برخوردار است که مقداری از آبهای آن به سد واقع در روستای حسین‌آباد می‌ریزد و آب آن را تأمین می‌کند.

مناطق گردشگری

روستای نام نیک به دلیل واقع شدن در مرز بین سمنان و استان گلستان روستایی سرسبز و زیبا می‌باشد که دارای مناطق زیبا و منحصر به فرد می‌باشد یکی از منطقه‌های گردشگری و همیشه شلوغ آن آبشار ضوو می‌باشد که دارای ۲۲طبقه به صورت پلکانی می‌باشد که در ابتدای ورود به این آبشار یک پارک جنگلی همراه با آلاچیق و آب‌بندهایی است. از دیگر مناطق گردشگری آن امامزاده خواجه قنبر که در بلندترین نقطهٔ روستا قرار گرفته و از منظرهٔ بسیار زیبایی برخوردار است ک در بالای آن غار سم قرار دارد و چند مکان بسیار زیبا در راه این مکان مقدس است به نام لته‌ها؛ درازلته؛ گول گول‌ها و بره پوزان که دارای جنگ‌های قدیمی درختان بسیار زیبا قرار دارد که بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح است و مکان تفریحی دیگری که قشقلطه نام دارد که عده‌ای آن را به جنگل گردو می‌خوانند و منطقه دیگر سردار بیگ است که در آن مکان یک چشمهٔ بسیار بزرگ است که آن چشمه را به نام جن له چشمه می‌شناسند و دارای جنگلی پر از درختان گردو است و البته سالانه جشنواره دشت شقایق کالپوش نیز در آنجا برگزار می‌شود که مردم از سراسر ایران در این جشن شرکت می‌کند.

جستارهای وابسته

  • جشنواره دشت شقایق کالپوش
  • غار سم

منابع

خاطرات شما از سفر به نام نیک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.