کل‌دوزخ یک

427

کل‌دوزخ یک

کل‌دوزخ یک، شهرکی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران است. جمعیت این شهرک در شهرک حومه‌شرقی قرار دارد و براساس سر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کل‌دوزخ یک

کل‌دوزخ یک

کل‌دوزخ یک، شهرکی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران است.

جمعیت

این شهرک در شهرک حومه‌شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن 3743نفر(752خانوار) بوده‌است. این روستا با توجه به اینکه به شهرستان ایذه چسبیده و متصل است ولی متاسفانه از امکانات روستایی هم بهرمند نیست تمامی خطوط تلفن آن قطع شده بدلیل خرابی های مکرر و عدم تامین و نگهداری مخابرات و کوچه ها در اکثر نقاط خاکی میباشد متاسفانه روشنایی خیابان و کوچه ها از لحاظ تامین و نگهدار صفر میباشد و از نظر فضای سبز هیچ پارک و یا فضای سبز و تفریحی در آن نیست که مردم از آن استفاده می‌کن و متاسفانه با توجه به پیشرفت های اخیر روستا ها این تنها روستایی است که هیچ پیشرفتی در آن صورت نگرفته از نظر منطقه ای و حاصلخیز بودن جز بهترین مناطق خوزستان بشمار می‌رود و فضاهای مطلوبی جهت توسعه کشاورزی و باغداری داراست با توجه به خاک و شطی بودن زمین‌ها ولی متاسفانه بدلیل عدم دید کافی مسولین هیچ گونه استفاده ای از آن نمی‌شود این مردم این روستا متاسفانه از معمولی ترین امکانات همانند مدارس برخوردار نیست و هر ساله دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی باید فاصله روستا تا شهر ایذه را بصورت پیاده جهت تحصیل طی کنن چه در باران و چه در گرما .

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کل‌دوزخ یک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.