شیمن

176

شیمن

شیمن روستایی بختیاری‌نشین است. شیمن از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه استان خوزستان است و در دهستان سوسن غربی قرار دارد و در ۶۵ کیلومتری شهرستان ایذه می...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شیمن

شیمن

شیمن روستایی بختیاری‌نشین است. شیمن از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه استان خوزستان است و در دهستان سوسن غربی قرار دارد و در ۶۵ کیلومتری شهرستان ایذه می‌باشد.

این روستا از دو بخش شیمن سفلی و علیا تشکیل شده‌است و براساس سرشماری‌های سال ۹۲ حدود ۵۰۰نفر جمعیت دارد. این روستا دارای زمین‌های زراعی زیادی و شالیزارهای برنج می‌باشد. در این روستای زیبا یک طرح پرورش ماهی قزل آلا ۱۰۰ تنی واقع شده‌است. این روستا دارای انگور و انجیر کوهی مؤرد و بلوط و انار می‌باشد و دارای کوهای مرتفع که قبلاً زیستگاه حیوانات وحشی نظیر خرس و پلنگ ایرانی بوده‌است. از دیگر جاذبه‌های این روستا کتیبه‌های سنگی قدیمی می‌باشد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به شیمن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.