دوبرجه

288

دوبرجه

دوبرجه روستایی در فاصله ۵ کیلومتری از شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در خراسان شمالی قرار دارد. زبان رایج این روستا تاتی است و اکثر مردم که اصالت دو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دوبرجه

دوبرجه

دوبرجه روستایی در فاصله ۵ کیلومتری از شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در خراسان شمالی قرار دارد. زبان رایج این روستا تاتی است و اکثر مردم که اصالت دوبرجه‌ای دارند به زبان تاتی صحبت می‌کنند. ۸۵ درصد مردم این روستا با سواد هستند.

موقعیت

روستای دوبرجه در فاصله ۵ کیلومتری از شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در خراسان شمالی قرار دارد. فاصله این روستا از شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ۷۰ کیلومتر است.

محصولات

اکثر محصولات کشاورزی مناطق سردسیر در این روستا به عمل می‌آید. از جمله آن‌ها می‌توان به آلو، زرد آلو، سیب، گلابی، هلو، توت، انگور، گیلاس و از صیفی جات نیز به گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و… اشاره کرد. گندم و جو و سایر غلات نیز در این روستا تولید می‌شوند.

امکانات

این روستا شامل آب شرب، برق، تلفن، خانه بهداشت، پست بانک، می‌باشد که طرح گازرسانی ان در دست اقدام است.

منابع تأمین آب کشاورزی در این روستا در گذشته از طریق قنات بوده ولی اکنون آب مورد نیاز از طرق چاه عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود.

منابع

خاطرات شما از سفر به دوبرجه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.