عشق‌آباد (فریمان)

401

عشق‌آباد (فریمان)

عشق‌آباد (فریمان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی ایران است که مزار ( امامزاده سید نظام الدین ) در این روستا قر...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای عشق‌آباد (فریمان)

عشق‌آباد (فریمان)

عشق‌آباد (فریمان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی ایران است که مزار ( امامزاده سید نظام الدین ) در این روستا قرار دارد

جمعیت

این روستا در دهستان فریمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 2453 نفر (284خانوار) بوده‌است.

قدمت

میتوان گفت قدمت روستای عشق آباد به اوایل دوره تیموریان میرسد که با اولین خان أنجا تائسیس شده است با توجه به شواهدی که

است .

درباره مردمان روستا

این روستا مردمان بسیار زحمتکش و خوبی دارد شغل انواع انها کشاورزی و دام داری است.

مدرسه بازیانفر

این مدرسه در روستای عشق آباد قرار گرفته و نزدیک سی سال پیش ساخته شده است و به صورت کلی مشکل مردم این روستا را حل کرده است چون در قدیم مدرسه راهنمایی نبوده و اکثر مردم روستا مجبور به ترک تحصیل می شدند ولی در سال ۱۳۶۷ مرحوم بازیانفر این مدرسه را ساختند و این هم مورد استفاده خیلی از دانش آموزان آن روستا شد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به عشق‌آباد (فریمان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.