دربندی علیا

317

دربندی علیا

دربندی ژور (علیا)، روستایی از توابع بخش چاپشلو شهرستان درگز در استان خراسان رضوی ایران است. جمعیت این روستا در دهستان میانکوه قرار ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دربندی علیا

دربندی علیا

دربندی ژور (علیا)، روستایی از توابع بخش چاپشلو شهرستان درگز در استان خراسان رضوی ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان میانکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹۹ نفر (۱۲۸خانوار) بوده‌است. همچنین براساس این سرشماری، در دهستان میانکوه که شامل 22 روستا است ، دربندی علیا دومین روستای پرجمعیت است و همچنین در میان 11 روستای بالای صدنفر جمعیت این منطقه، از نظر میزان باسوادی، روستای دربندی علیا با 70 درصد جمعیت باسواد، بیشترین درصد باسواد را داراست.

موقعیت جغرافیایی

دربندی ژور روستای زیبایی در منطقه میانکوه واقع در جنوب شهرستان درگز است که تا مرکز شهر 50 کیلومتر فاصله دارد.این روستا به علت آب و هوای بسیار خوب و طبیعت بکر و نابش از دیرباز مورد توجه مردم منطقه بوده است. رودخانه پر آبی از وسط آن می‌گذرد هم چنین دارای چشمه های آب شیرین فراوان می باشد باغات سرسبز بسیار و آب و هوای معتدل و کوه های بسیار زیبا و سر به فلک کشیده دره مشجر و پر آب و... از جذابیت های طبیعی دیگر این روستای زیبا هستند.

زبان : کردی (کرمانجی)

اب و هوا : سرد کوهستانی

شغل اهالی : کشاورزی و دامداری

محصولات کشاورزی : سیب درختی. سیب زمینی . انگور . هلو .گردو . گلابی . غلات . زردالو و سایر محصولات ابی و دیمی....

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

خاطرات شما از سفر به دربندی علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.