دوست‌محمدبیک

296

دوست‌محمدبیک

دوست‌محمدبیک (درگز)، روستایی از توابع بخش نوخندان شهرستان درگز در استان خراسان رضوی ایران است و ساکنین آن به زبان ترکی تکلم میکنند. جمعیت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دوست‌محمدبیک

دوست‌محمدبیک

دوست‌محمدبیک (درگز)، روستایی از توابع بخش نوخندان شهرستان درگز در استان خراسان رضوی ایران است و ساکنین آن به زبان ترکی تکلم میکنند.

جمعیت

این روستا در دهستان درونگر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر (۷۴خانوار) بوده‌است.

جغرافیا

این روستا همچنین یکی از هفت روستا منطقه کلاته چنار(درگز) است.روستای دوست محمدبیگ و روستا های دیگر کلاته چنار(درگز) در بین کوه های کوپه داغ قرار گرفته اند ، این روستا از شرق و شمال شرق به قیزیل کمر(kizyl-kemer) و از غرب به قره داغلار منتهی میشود.از نظر جغرافیایی نزدیک ترین شهر به این روستا شهر عشق آباد است ، اما بین این روستا و عشق آباد هیچ جاده آسفالت بین المللی و پایانه مرزی وجود ندارد.نزدیک ترین شهر ایران به این روستا شهر درگز در۵۰کیلومتری جنوب شرقی این روستا میباشد.

آب و هوای این روستا کوهستانی است ومردم آن غالبا به کار کشاورزی ، دامداری و دامپروری میپردازند.از محصولات زراعی و باغی این روستا باید به گندم ، جو ، آفتابگردان ، کنجد ، گردو ، انگور و... اشاره کرد.

خوراکی های محلی

از غذاهای محلی این روستا آش یارمه ، خورش یخنی ، نان فطیر ، نان قتلمه ، نان قطاب ، حلوای شیره انگور ، قابله پلو ، رشته پلو و...هستند.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

خاطرات شما از سفر به دوست‌محمدبیک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.