فرشه

324

فرشه

فرشه یا فورشه نام روستایی از توابع بخش فرح‌دشت شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی است. این روستا در دهستان قلعه بالا قرار دارد و براساس سرش...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای فرشه

فرشه


فرشه یا فورشه نام روستایی از توابع بخش فرح‌دشت شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی است. این روستا در دهستان قلعه بالا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۴ نفر (۲۵۲خانوار) بوده‌است.

فرشه روستایی کوه پایه‌ای است که یکی از قله‌های بزرگ منطقه به نام کمرمرد واقع شده‌است و شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد. مهم‌ترین محصولات زراعی روستا زعفران، زردآلو، انار، و تیل (نوعی طالبی که در منطقه محبوبیت بالایی دارد) است و همچنین در مناطق کوهستانی روستا انواع مختلف حیوانات از جمله قوچ‌ومیش کوهی، گرگ، یوزپلنگ، کفتار و… است و نیز انواع مختلف گیاهان شامل ریواس، کنگر، پیاز کوهی، گیاهان دارویی و… می‌باشد. همچنین این روستا دارای معادن ارزشمند از جمله طلا است که روزانه حجم انبوهی از ماشین آلات سنگین از این روستا عبور می‌کنند.

آیت‌الله شیخ محمد صادق سعیدی در این روستا زاده شده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به فرشه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.