رهورد

230

رهورد

رهورد روستائی است سرسبز با آب و هوای کوهستانی و شرایط خاص جغرافیای طبیعی و سیاسی این روستا در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان قوچان واقع شده‌است و در مسیرجاده ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رهورد

رهورد

رهورد روستائی است سرسبز با آب و هوای کوهستانی و شرایط خاص جغرافیای طبیعی و سیاسی این روستا در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان قوچان واقع شده‌است و در مسیرجاده ارتباطی واصلی بین جاده قوچان- درگز و جاده قوچان-شیروان قرار دارد. دورتا دور آن را حصار بلندی ازتپه هاو کوه‌های بلنداحاطه کرده‌است به گفته کارشناسان نام رهوردبرگرفته از «ره ورد» یعنی راه گل (شقایق) که در اردیبهشت ماه نمای بهشتی واقعی را به خود می‌گیرد یا به روایتی دیگربرگرفته از کلمه «رهبر» بعلت شرایط حاکمیتی تاریخی و سیاسی جغرافیایی حاکم بر پیرامون خود می‌باشد یا «ره آورد» یعنی سوغات و ره آوردی همه گونه و مطلوب.

ره ورد، روستایی است از توابع بخش باجگیران شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان دولتخانه قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۵۰۳ نفر (۱۳۵ خانوار) و زبان مردمانش به کرمانجی است.

منابع

خاطرات شما از سفر به رهورد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.