برسلان

338

برسلان

برسلان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. روستای گردشگری برسلان در 30 کیلومتری جنوب شرق قوچان جای دارد و منطقه‌...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای برسلان

برسلان

برسلان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. روستای گردشگری برسلان در 30 کیلومتری جنوب شرق قوچان جای دارد و منطقه‌ای سرسبز و بکر است. این روستا دارای پنج شهید دلاور می‌باشد و خاستگاه موسیقی مقامی و مشاهیر بزرگی همانند حاج قربان سلیمانی را پرورش داده است. آثار تاریخی معماری صخره‌ای این روستا به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. این آثار در در دامنه کوه‌های محمدبیکوه و دانلو قرار دارند و قدمت آن به سده ۶ تا ۱۰ قمری بازمی‌گردد.

وجود باغات فراوان و جاذبه های طبیعی مانند آبشار، غارها، باغات میوه و ...، همچنین آثار تاریخی مربوط به دوره ایلخانان این روستا را از روستا های دیگر متمایز کرده است.زبان این منطقه فارسی بوده و از دو قسمت علیا و سفلی تشکیل شده است. عمده محصولات باغی این روستا گیلاس، سیب گردو، و آلبالو است.

این روستا در دهستان دوغائی قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۹۱ نفر (۱۱۰ خانوار) بود.

منابع

خاطرات شما از سفر به برسلان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.