عنبرکه

370

عنبرکه

عنبرکه، روستایی از توابع بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران در فاصله 48 كيلو متري جنوب شرقي نيشابور واقع شده است . جم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای عنبرکه

عنبرکه

عنبرکه، روستایی از توابع بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران در فاصله 48 كيلو متري جنوب شرقي نيشابور واقع شده است .

جمعیت

این روستا در دهستان بلهرات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۱ نفر (۹۲خانوار) بوده‌است. شغل بيشتر روستائيان كشاورزي و دامپروري مي باشد قنات روستا چندين سال است كه خشك شده است و با استفاده از دو حلقه چاه عميق مردم روستا امرار معاش مي كنند محصولاتي چون گندم ، جو ، تخمه هندوانه ، زعفران در اين روستا كشت و كار مي شود.همچنين دامداران اين روستا محصولات قروت - كشك - روغن حيواني (زرد) ماست و ساير محصولات دامي را به صورت خانگي به متقاضيان عرضه مي كنند .

اين روستا داراي سه خيابان اصلي است كه در قديم بصورت خيلي جالب در دو طرف درخت توت كاشته شده بود طوري كه از دو طرف درختان بهم مي رسيدند و صحنه خيلي زيبا را درست مي كردند هنوز آثار آن پابرجا است و بدليل خشك شدن قنات روستا درختان بعضا خشك شدند . روستا داراي مدرسه ابندايي - مسجد - حسينيه - سالن ورزشي واليبال - خانه بهداشت و دهياري مي باشد طرح هادي در روستا بصورت جالبي اجرا شده است اين روستا 8 شهيد تقديم انقلاب كرده است و مركز اعزام نيرو به جبهه در زمان جنگ تحميلي بود

بهسازی

بهسازی معابر این روستا در سال 1394 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلید خورد و شرکت تترا دژ خراسان با مدیریت مهندس رسول سیدآبادی طی سالهای 94 تا 96 عملیات اجرایی آن را به پایان رسانید.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

خاطرات شما از سفر به عنبرکه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.