بشرآباد

401

بشرآباد

بشرآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران است. جمعیت این روستا در دهستان فضل قرار دارد و براساس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بشرآباد

بشرآباد

بشرآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان فضل قرار دارد و براساس سرشماری روستایی در سال ۱۳۹۲ جمعیت ۲۱۹۸ نفر (۴۱۶ خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

این روستا در ۱۲ کیلومتری شمال نیشابور واقع می‌باشد دین:اسلام؛ شیعه

کار و پیشه:کشاورزی؛ باغداری:دامداری و

کشت آبی: آب از قنات؛ چشمه و دو حلقه چاه عمیق.

فرآورده‌ها: گندم؛ جو؛ پنبه؛ باقالی؛ نخود؛ یونجه؛ گوجه فرنگی؛ صیفی جات انواع سبزیجات؛ زعفران. هندوانه دیم؛ گیلاس؛ انگور؛ انواع رقم‌های آلو؛ زردآلو. هلو و… می‌باشد. از قدیم دامداری وتولید فراورده‌های دامی از قبیل :روغن زرد (روغن حیوانی یا کرمانشاهی). کره گوسفندی. ماست پوستی (مزه گرفته در پوست بز با اضافه کردن گیاهان دارویی خوش طعم مانند خار مشک و…)کشک گوسفندی. پرواربندی و تولید گوشت گوسفندی جز فعالیتهای مردم روستا می‌باشد. واز همه مهم‌تر در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین تولید سرشیر که از پختن شیر تازه گوسفند روی مجمعه مسی با هیزم که این عمل با پهن کردن شیر از اوایل شب روی مجمعه مسی و جوشاندن آن تا اوایل صبح با هیزوم و کنده چوب سپس با بستن لایه سرشیر روی مجمعه و خوردن آن با اضافه کردن مقداری شکر برای صبحانه زبانزد مردم نیشابور بود و بجرات می‌توان گفت سر شیر عمل آوری شده اسفندماه در این روستا بهترین و لذیذترین صبحانه دنیاست. ضمناً بعلت گستردگی و پهنه زمین‌های قابل کشت و عدم تناسب این گستردگی زمین‌ها با فقر منابع آبی (کمی آب چشمه و قنات و دو حلقه چاه عمیق) و اخیراً به علت سهمیه بندی و نصب کنتور آب در خروجی چاه‌های عمیق کشاورزان از کم‌آبی رنج می‌برند؛ که می‌بایست مسولین اداره کشاورزی ومنابع آب در راستای عدالت؛ برای واگذاری سهمیه آب صرفاً چاه عمیق ملاک نباشد و مساحت زمینهای زیرکشت هر حلقه چاه عمیق جزو مؤلفه‌های تأثیرگذار درواگذاری مقدار سهمیه آب باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به بشرآباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.