باغشن

507

باغشن

باغشن یا بغ شن نام روستاییست که در استان خراسان رضوی و در ۳۰ کیلومتری جاده نیشابور به مشهد قرار دارد. این روستا در بخش زبرخان نیشابور و ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای باغشن

باغشن

باغشن یا بغ شن نام روستاییست که در استان خراسان رضوی و در ۳۰ کیلومتری جاده نیشابور به مشهد قرار دارد.

این روستا در بخش زبرخان نیشابور و در ۵ کیلومتری شهر قدمگاه و در ۸ کیلومتری شهر درود قرار دارد. فریدون جنیدی در کتاب داستان ایران بَغْ شَن به معنای خانه ی بغ ، ایزد می داند و شَن در فارسی به معنای خانه بکار می رود .

از اماکن زیارتی این روستا می‌توان به بقعه نوه امام موسی کاظم، امامزاده سید یحی ابن موسی ابن جعفر و همچنین گلزار شهدای این روستا که ۳۶ کشته جنگ ایران و عراق در آن مدفون می‌باشند اشاره نمود.و در کنار گلزار شهدا ارمگاه بومیان قرار گرفته است.

از جمله امکانات رفاهی و تفریحی در محل این امامزاده وجود سوییت‌ها با امکانات رفاهی مناسب و فضای سبز جهت استراحت زائرین و مسافرین و همچنین مجاورین روستاهای اطراف می‌باشد. این امامزاده همچنین دارای بازارچه و تاب و سرسره می‌باشد. همچنین دارای محلی به نام کاریز می باشد که در انجا رودی با اب تمیز و قابل اشامیدن وجود دارد.

در این روستا تعداد بسیار زیاد باغ و زمین های زراعی وجود دارد.

خاطرات شما از سفر به باغشن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.