کلاته منار

251

کلاته منار

رونیشکا را در ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کلاته منار

کلاته منار

رونیشکا را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات دقیق تری نسبت به کلاته منار داشته باشید،

کلاته منار، روستایی است از توابع بخش رضویه شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی ایران.شغل مردمش کشاورزی بود و آب رودخانه کشاورزی این روستا را تأمین می‌کرد و متأسفانه به خاطر خشکسالیهای متوالی این چند ساله و مخصوصاً بی توجهی کامل مسئولین این روستا که مرکز دهستان نیز هست و بیشتر از شانزده هزار هکتار زمین کشاورزی دارد در حال نابودی و متروکه شدن است. مهم‌ترین اخلاق مثبت مردم این روستا که زبان زد روستاهای مجاور شده برگزاری مراسم روز عاشورا میباشد

خانه بهداشت کلاته منار، خوشبختانه این روستا از از فعالیت‌های مؤثر خانه بهداشت که واقع درمرکز روستا میباشد به نحو احسنت بهره میبرد و طی سال‌های اخیر ازلحاظ سلامت جسمی و روانی مردم این روستا نتایج مثبتی گزارش شده

پروژه گازرسانی، این روستا در سال 1399 شروع شده و درمرحله طراحی است. ان شاء الله تا انتهای سال 1400 مردم شریف این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

جمعیت

این روستا در دهستان پایین ولایت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۱ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۰۰۰ نفر (۲۳۰ خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به کلاته منار نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.