سلم‌آباد (خوسف)

312

سلم‌آباد (خوسف)

روستای سلم آباد ، روستایی است از توابع بخش جلگه ماژان شهرستان خوسف، واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران، جمعیت آن ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سلم‌آباد (خوسف)

سلم‌آباد (خوسف)

روستای سلم آباد ، روستایی است از توابع بخش جلگه ماژان شهرستان خوسف، واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر ۴۶۳ نفر بوده‌است. به این روستا سرکاریز نیز گفته می‌شود و دلیل آن وجود کاریزهای زیادی می‌باشد که در این روستا وجود دارد که مهم‌ترین آن کاریز خود روستا که آب آن همیشه ثابت می‌باشد و وجود کاریز روستای گیو که سرچشمه آن در روستای سلم آباد می‌باشد این یکی از عجیب‌ترین کاریزهای حفر شده در منطقه می‌باشد چون حجم آبدهی آن نیز بسیار بالا می‌باشد و از طرفی ورود به مظهر این قنات غیرممکن است از ویژگی‌های روستای سلم آباد ویژگی کشاورزی آن می‌باشد که به عنوان قطب کشاورزی منطقه نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از روستاهای می‌باشد که رشد جمعیت آن مثبت و مهاجرت معکوس داشته‌است همچنین در این روستا آثار تاریخی قبل از اسلام نیز وجود دارد.گفتنی است روستای سلم آباد دارای بزرگترین سد خاکی شرق کشور با ظرفیت آبگیری 4.9میلیون متر مکعب می باشد؛و هم اکنون بخشی از این سد آبگیری شده که در صورت حمایت مسئولین می تواند تبدیل به قطب گردشگری و تولید آبزیان و رونق کشاورزی شود.

منابع

خاطرات شما از سفر به سلم‌آباد (خوسف) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.