نیگنان

267

نیگنان

نیگنان روستایی است از توابع دهستان علی‌جمال بخش مرکزی شهرستان بشرویه در استان خراسان جنوبی واقع است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۳۳۱ نف...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نیگنان

نیگنان

نیگنان روستایی است از توابع دهستان علی‌جمال بخش مرکزی شهرستان بشرویه در استان خراسان جنوبی واقع است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۳۳۱ نفر بوده‌است.


پانویس

این روستا دارای یک باب کاروانسرای شاه عباسی است که در میدان اصلی روستا واقع شده و به نام رباط مشهور است . قنات اصلی روستا به نام کشمو( keshmo ) از کنار رباط گذشته و در میدان اصلی بر روی یکی از چاه های آن بنایی بسیار زیبا و قدیمی دارای پلکان و و حوض آب و سکوی استراحت شاه نشین برای استفاده مردم محلی بنا شده و حوچک ( حوض کوچک ) نام دارد.این قنات در ادامه مسیر از کوچه های روستای قدیمی عبور داده شده و آب شرب و بهداشتی و حمام قدیمی روستا را تامین می نموده است . در سالهای اخیر روستای قدیمی با معماری کلاسیک روستا های بیابانی به تدریج خالی از سکنه شده و ساختمانهای جدید در غرب روستا بنا شده است . این مهم فرصتی کم نظیر در اختیار گردشگران بسیار کم شمار این روستا میگذارد تا به راحتی فضای یک روستا در 100 سال قبل را تجربه کنند. قابل ذکر است ایستگاه قطار بشرویه که در مسیر تهران و مشهد به طبس واقع شده دسترسی به این مکان را تسهیل میکند.

خاطرات شما از سفر به نیگنان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.