کریمو

219

کریمو

روستای کریمو، از توابع بخش مرکزی شهرستان سرایان است . بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت این روستا ٧۴٢ نفر بوده‌است. براساس لغت نامه دهخدا ، کریموی دهی ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کریمو

کریمو

روستای کریمو، از توابع بخش مرکزی شهرستان سرایان است . بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت این روستا ٧۴٢ نفر بوده‌است. براساس لغت نامه دهخدا ، کریموی دهی است از بخش حومه شهرستان فردوس ، دارای بیش از ۶۴۴ تن سکنه می باشد . محصولاتش زعفران ،بادام،گردو، زیره،ابریشم و پنبه است .

موقعیت

روستای کریمو از توابع بخش مرکزی شهرستان سرایان، با مختصات جغرافیایی ۵٨ درجه و ٣٠ دقیقه طول شرقی و ٣۴ درجه و ٢ دقیقه عرض شمالی، کریمو در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شهر فردوس و در ٣٠ کیلومتری شمال سرایان و ۲۲ کیلومتری شهر کاخک از توابع استان خراسان رضوی قرار دارد.کریمو مرز بین خراسان جنوبی و رضوی است.مردمش به گویش تونی صحبت می کنند.

این روستا از شمال، به کوه سفید و از شمال شرقی به کوه بیم محدود می شود، روستای کریمو از سطح دریا ٢٠٠٠ متر ارتفاع دارد و اقلیم آن معتدل و نیمه خشک است.

هوای کریمو در بهار، تابستان و اوایل پائیز، مطبوع و دلپذیر و در زمستان‌ها سرد است همچنین روخانه کال سبز کاخک از کنار این روستا گذر می کند.


گردشگری

امامزاده سلطان کریم شاه روستای هدف گردشگری کریمو دارای مناطق و منظره های زیبایی از جمله سبزرود ، رودهن، کلاته سیف،علی آباد ، آمین و بوسی بوده که همیشه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

منابع

خاطرات شما از سفر به کریمو نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.