رقیه‌آباد

292

رقیه‌آباد

رقیه آباد روستایی است در دهستان کاهشنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، واقع در استان خراسان جنوبی که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رقیه‌آباد

رقیه‌آباد

رقیه آباد روستایی است در دهستان کاهشنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، واقع در استان خراسان جنوبی که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۲۱ نفر (در ۶۰ خانوار) و طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۳۷ نفر (در ۵۰ خانوار) بوده‌است.

موقعیت

این روستا در ۴۲ کیلومتری شهرستان بیرجند قرار گرفته‌است. مسیر جاده‌ای این روستا بسیار مناسب و با پوشش آسفالت می‌باشد.

طبیعت و آب و هوا

رقیه آباد، به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه از هوای بسیار مطبوعی برخوردار می‌باشد؛ و اگرچه در حال حاضر به دلیل خشکسالی از کمبود آب رنج می‌برد و دچار کمبود شدید مراتع شده‌است اما در سال ۱۳۹۰، آب این منطقه به عنوان با کیفیت‌ترین آب در سطح استان خراسان بزرگ معرفی شد.

مکان‌های طبیعی و بکر

سرِ آب (به گویش محلی: سرِ او): از جمله مکانهای دیدنی طبیعی و بکر این منطقه می‌توان به سرِ آب اشاره کرد. این منطقه بسیار خوش آب و هوا دارای چشمه‌های آب شیرین و همچنین باغها و مزارع مختلف می‌باشد.

سرچشمه: مکانی بسیار دیدنی که به دلیل وجود خاک بسیار حاصلخیز موجب رشد گیاهان داروئی بسیار زیاد و درختان سر به فلک کشیده شده‌است.

مشاهیر و نخبگان

  • حسن خسروی: حسن خسروی نماینده دو دوره از شورای اسلامی شهرستان بیرجند و فرماندار بیرجند در سالهای ۸۸–۸۶ می‌باشد.
  • محمد زارع: سرپرست گروه رقص محلی «نوای کویر خاوران» در خراسان‌جنوبی می‌باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به رقیه‌آباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.