حصار سنگی (بیرجند)

329

حصار سنگی (بیرجند)

روستای حصارسنگی یکی از روستاهای هدف گردشگری و از توابع شهرستان بیرجند در دهستان فشارود می باشد. این روستا در دامنه کوه واقع شده و مردمان آن بر این باورند که نا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حصار سنگی (بیرجند)

حصار سنگی (بیرجند) روستای حصارسنگی یکی از روستاهای هدف گردشگری و از توابع شهرستان بیرجند در دهستان فشارود می باشد. این روستا در دامنه کوه واقع شده و مردمان آن بر این باورند که نام روستا از کوهستانی بودن آن نشأت گرفته است. علاوه بر خود روستا که یکی از اهداف گردشگری به شمار می رود، قلعه ای قدیمی در آن وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب نموده است. قلعه ای از جنس سنگ و ساروج که قدمتی حدود 400 سال دارد. قنات و قبرستان قدیمی که در مجاورت قلعه قرار گرفته، خود نشان از قدمت روستا و آثار تاریخی آن است. روستای حصار سنگی مرکز روستاهای هج و نج، افکشت، چلونک،فریز، چارزرد، دهنه و تاجکوه می باشد، محله های روستا به نام های پایین ده، بلند ده، و سر استخر بوده و طول روستا از بالا تا پایین آن یک و نیم کیلومتر است. جمعیت حصار سنگی بالغ بر 266 نفر (در سال 1385) می باشد.

خاطرات شما از سفر به حصار سنگی (بیرجند) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.