کاکلک

671

کاکلک

کاکلک، روستایی از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند. روستای کاکلک بعد از انقلاب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کاکلک

کاکلک

کاکلک، روستایی از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می کنند.

روستای کاکلک بعد از انقلاب نیز در کشور خوش درخشیده و با تقدیم ۳۰ شهید والا مقام و نزدیک به ۱۰۰ نفر ایثارگر در راه مکتب و کشورش ادای دین نموده است. کاکلک هم اکنون به عنوان قطب کشت گلخانه ایی استان چهارمحال و بختیاری شناخته می شود و دارای گلخانه های مدرن کشت گل تزیینی، فلفل دلمه ای، خیار، گوجه و برخی میوه های خاص میباشد.

جمعیت

این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۵ نفر (۱۹۳خانوار) بوده‌است.

کاکلک در لغت‌نامه دهخدا

کاکلک . [ ک ُ ل َ ] دهی است از دهستان لار بخش حومهٔ شهرستان شهرکرد در ۱۵ هزارگزی شمال باختر شمال شهرکرد و ۹ هزارگزی چالشتر به شهرکرد واقع است. کوهستانی و معتدل است و ۱۰۵۵ تن سکنه دارد. آب آن از قنات تأمین می‌شود. محصول آن غلات و لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری است. از صنایع دستی زنان قالی و جاجیم بافی معمول است؛ و راه‌های فرعی دارد. (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج ۱۰).

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای شهرستان شهرکرد
  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کاکلک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.