معارفی

222

معارفی

معارفی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه ایران است. این روستا در 30 کیلومتری جنوب شرقی اسلام‌آباد غرب و 75 کیلومتری...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای معارفی

معارفی

معارفی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه ایران است. این روستا در 30 کیلومتری جنوب شرقی اسلام‌آباد غرب و 75 کیلومتری جنوب غربی شهر کرمانشاه در دهستان شیان قرار دارد. ارتفاع از سطح دریای این روستا 1360 متر می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان شیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر (۶۴خانوار) بوده‌است و همه اهالی پیرو آئین اسلام و مذهب شیعه اثنا عشری هستند. شغل اکثر ساکنان معارفی کشاورزی است و چغندرقند ، گندم و نخود از محصولات عمده آن می‌باشد.

اکثر مردم این روستا از نسل فردی به نام معارف هستند که حدود 350 سال پیش به این روستا مهاجرت کرد طبق نظر آقای ولی الله فولادی منصوری در کتاب تاریخ سیاسی و اجتماعی ایل کلهر ، مردم روستای معارفی شیان از نسل کردهای کلهر فاتح بغداد هستند که پس از بازگشت از بغداد ، مدتی در هفت چشمه ایلام ساکن شده سپس به محل فعلی روستای معارفی شیان مهاجرت می کنند. از خاندان‌های بزرگ این دیار می‌توان به خاندان رجب پور،احمدی،خسروی ، رشیدی و اکبری اشاره کرد.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به معارفی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.