کمره علیا

284

کمره علیا

کمره علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه ایران است. کمره علیا با داشتن سراب و زمین‌‌های کشاورزی مرغوب از ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کمره علیا

کمره علیا

کمره علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه ایران است.

کمره علیا با داشتن سراب و زمین‌‌های کشاورزی مرغوب از قدیم الایام ازمراکز سکونت بوده است. در چندین جای این روستا آثار باستانی وجود دارد.

روستای کمره علیا در ۴٠ کیلومتری شهرستان اسلام آباد غرب قرار دارد و در گذشته دارای باغات بسیاری بوده است. این روستا با قدمتی بلند و شاهد ادوار مختلف تاریخی بوده و در دل خاک خود مکشوفات باستان شناسی بسیاری قدیمی را حفظ کرده است. کمره علیا دارای یک سراب میباشد که به زیبایی آن افزوده. این روستا دارای زمین های کشاورزی بسیاری میباشد و باغات گذشته آن در حال احیا میباشد. این روستا، تفرجگاه تابستانی و نسبتا سردسیری مالکین اولیه آن که از بزرگان کرمانشاه بوده‌اند، میباشد.

جمعیت

این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۳ نفر (۸۲خانوار) بوده‌است. ساکنین کمره از طوایفی مانند: گرگه‌ای، کلپا و رحیمی تشکیل شده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به کمره علیا نگارش خاطره

  • یکشنبه, 28 آبان 1402

    بهترین ادمها انجا هستن

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.