کشک‌سرا

393

کشک‌سرا

کُشک سرا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. این روستا بزرگترین روستای غرب مازندران می‌باشد و یکی از روستاهای بسیار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کشک‌سرا

کشک‌سرا

کُشک سرا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. این روستا بزرگترین روستای غرب مازندران می‌باشد و یکی از روستاهای بسیار زیبای نوشهر می‌باشد. اراضی جنگلی و مرتع غالب کاربری اطراف روستا را شکل می‌دهد. شغل اصلی مردم کشاورزی، دامداری، مشاغل صنعتی و اداری می‌باشد و این روستا یکی از روستاهای نوشهر می‌باشد که دامداری به شکل سنتی در آن رونق زیادی دارد. جنگل زیبای خانیکان در این روستا قرار دارد و همچنین این روستا دارای دو امامزاده که به نام‌های حمزه رضا و خاتون رضا می‌باشد که دارای معماری قدیمی و بسیار زیبا می‌باشند. کوشکسرا دارای یک موزه مردم‌شناسی می‌باشد که این خانه موزه در سال ۱۳۸۳ توسط بانوی مجسمه‌ساز و کارآفرین خانم تبریزی با بودجه شخصی راه اندازی شد. در موزه مردم‌شناسی تبریزی لباسهای محلی اقوام مختلف و وسایل و ابزارهای محلی مازندران، سنگ قبرهای قدیمی و تاریخی روستا و … از دوره قاجار تاکنون به نمایش درآمده و مجموعه نفیسی از آثار و اشیا قدیمی مازندران و اقوام ایرانی گردآوری شده‌است.

جمعیت

این روستا در دهستان خیرودکنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۲۸ نفر (۹۰۳خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به کشک‌سرا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.